Skip to Content

Kriisikommunikatsiooni õpituba

Kellele? Tulevaste kriiside lahendajatele.

Miks? Õpituba aitab mõista kommunikatsiooni olulisust kriisi lahendamisel. Annab teadmised kriisikommunikatsiooni toimimisest, meedia ja avalikkuse ootustest ning erakordse kaaluga sündmuste mõjust inimeste käitumisele. Et pusle kokku saaks, on vaja leida igale tükile õige asukoht! Aga pusle ei saa kokku, kui mõni tükk on puudu.

Kuidas? Ühele või kahele päevale jaotatud koolitus-õpituba kriisikommunikatsiooniga lähedalt kokku puutunud ekspertidega ning psühholoogiliste kriiside lahendajatega. Reaaleluliste kaasuste lahendamine ning meeskonnatöö harjutamine.

Koolitus sobib kuni 15-liikmelistele gruppidele.


Kõneisikute avaliku esinemise koolitus

Kellele? Ettevõtte või asutuse töötajatele, kes puutuvad oma töös kokku avaliku esinemise, meediasuhtluse ja intervjuude andmisega.

Miks? Koolitus annab ülevaate meedia ja avalikkuse ootustest, selgitab meediamajade toimimise põhimõtteid, ajakirjanduseetika reegleid ning pakub osalejatele näpunäiteid, kuidas pingeolukorras käituda.

Kuidas? Loengud meediatöö kogemusega eksperdilt ning videotreening, kus kõneisikud peavad kaamera ees vastama nii oodatud kui ka ootamatutele küsimustele. Videotreeningule järgneb intervjuude analüüs.

Koolitus sobib kuni 12-liikmelistele gruppidele.


Õiguslik analüüs ja kommunikatsioon

Kellele? Asutustele ja ettevõtetele, kes puutuvad kokku õiguslike vaidluste ja sellega kaasneva avalikkuse tähelepanuga.

Miks? Olgu tegemist vaidlusega, mis puudutab asutuse kliente, kriminaalasjaga, mis puudutab teid ennast või teie ettevõtet või hoopis eksimusega, mis puudutab tuhandeid inimesi – kõik need võivad kaasa tuua ajakirjanike päringud, ebameeldivad küsimused ja ekslikud kajastused. Aitame ennetada probleemide kuhjumist ning loome juhtunust võimalikult kiire ning adekvaatse ülevaate, anname esmase õigusliku hinnangu ning valmistame ette avaliku suhtluse põhijooned.

Kuidas? Teile tulevad appi meediatöö kogemusega juristid.


Strateegilise kommunikatsiooni hindamine

Kellele? Asutustele ja ettevõtetele, kelle kommunikatsioon on rajatud strateegiliste eesmärkide saavutamisele.

Miks? Strateegilise kommunikatsiooni sõnastamine aitab paremini mõista asutuse ja ettevõtte pikaajalisi sihte ning kirjeldab teekonda, mis tuleb nende sihtide saavutamiseks läbida. Kommunikatsioon ei saa seista eraldiseisvalt, vaid peab toetama tegevusi, mida juhid oluliseks peavad. Kui sellised plaanid on olemas, saab nende toimimist kontrollida ning hinnata, kas võetud eesmärgid on tegelikkuses saavutatavad või mitte.

Kuidas? Olemasoleva strateegilise plaani hindamine, strateegiate mudeldamine ning rakendamine olukordades, mis asutuse või ettevõtte tegevuse käigus ette tulevad. Vajadusel plaani värskendamine või koostamine vastavalt juhtkonna eesmärkidele.


Kriisideks valmisolek

Kellele? Asutustele ja ettevõtetele, kellel on oluline roll kriiside lahendamisel või kes vajavad riskihindamist ning kriisideks valmisoleku kontrolli.

Miks? Kriisivalmidusest sõltub asutuse või ettevõtte võimekus reageerida ootamatustele ning kohaneda muutunud oludega. Kriisis tuleb tegevusi ümber korraldada, tegeleda kahjude ennetamisega ning suhelda klientide ja avalikkusega. Seda kõike tuleb planeerida ja harjutada.

Kuidas? Olemasoleva kriisiplaani hindamine, tegevusvaldkonna riskide kaardistamine, tüüpjuhtumite analüüs ning võimalike käitumisjuhiste koostamine koos kommunikatsiooniks vajalike infokanalite valimise ning valmisoleku testimisega erinevate harjutuste kaudu.


Millist koolitust või teenust tellida?

Koolituste puhul tasub läbi mõelda, kellele seda korraldatakse, kui suure grupiga on tegemist ning millist eesmärki soovitakse saavutada. Sellistest detailidest sõltub koolituse ülesehitus, sest suuremate gruppide puhul on mõistlik jagada tegevus mitmele päevale. Vajadusel kaasan koolitustele eksperte teistest valdkondadest.

Õigusalase nõustamise teenus ei ole traditsiooniline juriidiline nõuanne ja kliendi esindamine erinevates menetlusetappides, vaid kombinatsioon juhtunu õiguslike asjaolude hindamisest kommunikatsiooni vaatenurgast ja sellega kaasneva avaliku tähelepanu juhtimisest.

Strateegilise (kommunikatsiooni) hindamise teenuse sisu sõltub organisatsiooni vajadusest. Mõnel juhul puudub strateegilise kommunikatsiooni vaade sootuks, teistel puhkudel ei ole neid plaane pikalt värskendatud või puudub veendumus, et need plaanid vastavad organisatsiooni tegelikele võimetele ja vajadustele. Sellisel juhul tasub alustada olukorra ülevaate koostamisest ning liikuda edasi etappide kaupa.

Oman kogemust ka suurürituste korraldaja ning moderaatorina.

Küsi pakkumust info@imrekaas.ee või helista mulle, kui soovid lisainfot!

Kontakt: +372 557 8831.

TAGASI AVALEHELE